Všeobecné obchodní podmínky e-shopu UHK
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „podmínky“) platí pro nákup v e-shopu
Univerzity Hradec Králové (dále také „UHK“):
OBSAH
1. Vymezení pojmů
2. Kontaktní údaje prodávajícího
3. Informace, doprava a platební metody
4. Doručování zboží
5. Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
6. Práva a povinnosti z vadného plnění
8. Ochrana osobních údajů
9. Řešení sporů
1. Vymezení pojmů
1.1. Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
1.2. Kupujícím spotřebitelem, nebo jen spotřebitelem je člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání
a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, ani v rámci samostatného výkonu svého
povolání.
1.3. Kupující, který není spotřebitel, je podnikatel. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která
uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném
výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
1.4. Nabídka je právní jednání směřující k uzavření smlouvy, pokud obsahuje podstatné náležitosti smlouvy
tak, aby smlouva mohla být uzavřena jeho jednoduchým a nepodmíněným přijetím, a pokud z něho
plyne vůle navrhovatele být smlouvou vázán, bude-li nabídka přijata.
1.5. Má se za to, že návrh dodat zboží nebo poskytnout službu za určenou cenu učiněný při podnikatelské
činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty
schopnosti podnikatele plnit.
2. Kontaktní údaje prodávajícího
Název: Univerzita Hradec Králové
Sídlo: Rokitanského 62/26, 500 03 Hradec Králové
IČ: 62690094
DIČ: CZ62690094
Účinnost od 1. 7. 2023
Telefon: + 420 493 331 111
Email: eshop@karierni-centrum.cz
Ověření údajů o prodávajícím lze nalézt zde.
3. Informace, doprava a platební metody
3.1. Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou
prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
3.2. Informace o způsobech dopravy:
3.2.1. Osobní vyzvednutí – zdarma
Kariérní centrum UHK - Hradecká 1227/4, 500 11 Hradec Králové, budova A
3.2.2. Zásilkovna - cena dopravy 69 Kč. Parametry dodání dle VOP dodavatele.
3.2.3. Rozvoz zboží
PPL – cena dopravy 110 Kč. Parametry dodání dle VOP dodavatele.
Společnost PPL doručí Vaši zásilku do 48 hodin od potvrzení odeslání Vaší objednávky na Vámi zvolenou adresu.
Pokud není adresát při doručování balíku zastižen, je zásilka uložena k vyzvednutí na nejbližším výdejním místě PPL, konkrétní
informace nalezne adresát na ve schránce zanechaném oznámení o neúspěšném doručení. Balík je možné vyzvednout si během následujících sedmi dnů (v případě prodloužení úložní doby i později), poté je zaslán zpět prodávajícímu.
Podrobné informace včetně stanovení ceny, která se řídí účinným ceníkem služeb PPL, lze nalézt zde.
3.3. Informace o způsobech platby:
3.3.1. Hotově – zdarma Hotově lze zaplatit při osobním vyzvednutí na výše uvedené adrese.
Prosíme, při platbě hotovostí mějte připravenou ODPOVÍDAJÍCÍ ČÁSTKU či bankovky, jejichž hodnota razantně nepřevyšuje
hodnotu samotné objednávky.
3.3.2. Platba fakturačně - zdarma Veškeré pokyny pro platbu faktury na náš bankovní účet obdržíte po přijetí zboží.
Platba na dobírku – 25 Kč Platba probíhá při převzetí zboží dopravci PPL
3.3.3. Platba přes platební bránu
3.4. Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
3.5. Kupující se při výběru zboží nemůže odchýlit od nabídky prodávajícího. Pokud kupující v objednávce
uvede jiné zboží, než které prodávající nabízí, případně zboží s jinými vlastnostmi, smlouva nevznikne.
Prodávající zároveň nemůže dodat jiné zboží, než si kupující objednal, ledaže se dohodnou jinak.
3.6. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
3.7. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce.
3.8. Vzniklá kupní smlouva, resp. daňový doklad, bude uložena v elektronickém archivu.
3.9. Registrovaní uživatelé mají k uzavřeným smlouvám přístup po přihlášení na internetových stránkách
prodávajícího.
3.10. Neregistrovaným zákazníkům bude smlouva zaslána v elektronické podobě na požádání.
3.11. Obrázky u zboží mají pouze ilustrativní charakter a nemusí odpovídat skutečné podobě věci.
4. Doručování zboží
4.1. Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 15 dnů od potvrzení úhrady objednávky, pokud u
jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu
se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
4.2. V případě poškození zásilky doporučuje prodávající kupujícímu sepsat s dopravcem zápis o škodě.
4.3. Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, předá prodávající kupujícímu ihned při převzetí zboží, v
případě technického problému na straně prodávajícího nejpozději do dvou dnů od převzetí zboží
kupujícím.
4.4. Prodávající eviduje své tržby v souladu s ustanoveními zákona o evidenci tržeb.
4.5. Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají
jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit (Reklamační řád).
4.6. Je-li kupující v prodlení s převzetím zboží, prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně emailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem po
jejím uplynutí prodat.
4.7. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně
kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.
5. Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
5.1. U smluv uzavřených distančním způsobem (na dálku) může kupující spotřebitel odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující spotřebitel v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
5.2. Kupující spotřebitel je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
5.3. Odstoupení od smlouvy kupující spotřebitel prodávajícímu zašle nebo předá ve 14 denní lhůtě. Kupující spotřebitel nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
5.4. Prodávající je povinen kupujícímu spotřebiteli vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího spotřebitele přijal.
5.5. Jestliže kupující spotřebitel zvolil při vracení zboží jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy je kupující spotřebitel povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky
opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující spotřebitel.
5.6. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5.7. Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a odečíst jej od vrácené částky.
5.8. Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u dodávky novin, časopisů nebo jiných periodik.
5.9. Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem a/nebo pokud vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím.
5.10. Prodávající zároveň kupujícího upozorňuje, že smlouva není uzavřena, pokud jsou zde oprávněné pochybnosti o skutečné identitě kupujícího nebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.
6. Práva a povinnosti z vadného plnění Jakost při převzetí
6.1. Pokud má převzaté zboží v době, kdy kupující věc převzal, nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
6.2. Kupující spotřebitel může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.
6.3. Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující spotřebitel požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
6.4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím spotřebitelem, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
6.5. Prodávající není povinen nároku kupujícího spotřebitele vyhovět, pokud prokáže, že kupující spotřebitel před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
Zákonná práva z vad
6.6. Kupující spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí
6.7. Kupující podnikatel je oprávněn uplatnit právo z vady, kterou měla věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího podnikatele založí i vada později vzniklá, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.
6.8. Kupující je povinen oznámit vadu prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co jí mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.
6.9. V této lhůtě je kupující spotřebitel oprávněn uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
- odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- bezplatné odstranění vady opravou;
- přiměřenou slevu z kupní ceny;
- vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
6.10. Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
6.11. U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující spotřebitel nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
6.12. Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující spotřebitel uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
6.13. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
7. Vyřízení reklamace
7.1. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku.
Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
7.2. Při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady je kupující povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo (způsob vyřízení reklamace) si zvolil.
7.3. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
7.4. Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
7.5. Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí.
7.6. Reklamaci kupujícího spotřebitele, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím spotřebitelem písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
7.7. Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující spotřebitel požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
7.8. Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout.
7.9. Prodávající se zavazuje o vyřízení reklamace kupujícího informovat mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
7.10. U oprávněné reklamace náleží kupujícímu spotřebiteli náhrada účelně vynaložených nákladů. V opačném případě hradí náklady reklamace kupující.
8. Ochrana osobních údajů
8.1. Správcem osobních údajů poskytnutých za účelem plnění předmětu smlouvy je prodávající.
Za účelem ochrany osobních údajů se kupující i jiné osoby mohou obracet na pověřence pro ochranu osobních údajů, který mimo jiné dbá na to, aby veškeré zpracování osobních údajů u nás probíhalo řádně a v souladu s právní úpravou.
Pověřencem pro ochranu osobních údajů je Mgr. Tomáš Cvrček, e-mail: gdpr@uhk.cz, tel. č. + 420 493 332 534.
Obecné informace o zpracování osobních údajů v rámci UHK a informace o tom, jaká máte práva v souvislosti s jejich zpracováním, naleznete na www.uhk.cz/gdpr.
Účel zpracování, rozsah osobních údajů a právní základ pro zpracování
8.2. Kupující bere na vědomí, že pro účely uzavření kupní smlouvy, její následné plnění (zpracování objednávky, zajištění vyskladnění a doručení zboží) a případného řešení práv z vadného plnění (reklamací) prodávající zpracovává a uchovává v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „GDPR“), jeho osobní údaje v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail a telefonní číslo, dodací adresa, volitelné fakturační údaje, platební údaje, IČ a DIČ u podnikatele fyzické osoby, údaje o objednávkách, způsobu doručení a platby včetně čísla platebního účtu a údaje o reklamacích. Právním základem pro zpracování osobních údajů je v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. b) GDPR plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující.
8.3. Kupující bere na vědomí, že pro účely přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů), v případě, kdy již došlo k objednávce zboží u prodávajícího ze strany kupujícího, prodávající zpracovává a uchovává jeho osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, adresa, e-mail a telefonní číslo. Právním základem pro zpracování osobních údajů je v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. f) GDPR oprávněný zájem, jímž je nabízení zboží kupujícím, kteří si již u prodávajícího zboží v minulosti objednali,
a nabízené zboží je mu svou povahou obdobné.
8.4. Kupující dále bere na vědomí, že pro účely vymáhání případných pohledávek a uplatnění jiných nároků u soudů, prodávající zpracovává a uchovává též jeho osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, adresa, IČ u podnikatele fyzické osoby, údaje o objednávkách, způsobu doručení a platby včetně čísla platebního účtu, údaje o reklamacích a údaje o případných pohledávkách.
Právním základem pro zpracování osobních údajů je v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. f) GDPR oprávněný zájem, jímž je péče řádného hospodáře a účelné, efektivní a hospodárné nakládání s finančními prostředky.
8.5. Kupující rovněž bere na vědomí, že prodávající může zpracovávat některé jeho osobní údaje za účelem plnění povinností vyplývajících z právních předpisů, přičemž se jedná především o identifikační a kontaktní údaje a údaje o objednávkách zejména na základě:
zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník;
zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele;
zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty;
zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví.
Zdroje osobních údajů
8.6. Osobní údaje získává prodávající z několika zdrojů, a to vždy v souladu s právními předpisy na základě jednoho nebo více právních titulů.
Základním zdrojem osobních údajů o kupujícím je pro prodávajícího sám kupující. Osobní údaje sděluje prodávajícímu zejména prostřednictvím webu prodávajícího při objednávce konkrétního produktu nebo při komunikaci s prodávajícím.
Další osobní údaje, zejména o údaje o objednávkách, způsobu doručení a platby včetně čísla platebního účtu a údaje o reklamacích, vznikají u prodávajícího (resp. na jeho webu).
8.7. Kupující je povinen poskytnout údaje nezbytné k uzavření a plnění smlouvy s prodávajícím, plnění právních povinností nebo k ochraně oprávněných zájmů prodávajícího. K takovému zpracování není třeba souhlasu kupujícího a v případě, že prodávajícímu tyto osobní údaje neposkytne, nebude prodávající schopen poskytovat mu své zboží.
Kategorie příjemců/příjemci osobních údajů
8.8. Prodávající neposkytuje osobní údaje jiným subjektům než následujícím zpracovatelům:
- podílejícím se na dodání zboží a realizaci plateb, zejména dopravci či provozovatelé platebních bran;
- pokud je to nezbytné pro ochranu jeho práv a právem chráněných zájmů, zejména soudům, exekutorům nebo dražebníkům, v rozsahu nezbytném pro uplatnění jeho nároků;
- pověřeným k plnění smluvních a zákonných povinností, včetně realizace práv ze smluvních vztahů,
zejména účetním, poskytovatelům IT služeb a advokátům.
Doba uložení
8.9. Osobní údaje jsou prodávajícím uloženy po dobu nutnou ke splnění smlouvy (zpracování objednávky, vyskladnění a doručení zboží) a dále po dobu zákonné záruky (24 měsíců od převzetí zboží) či po dobu poskytnuté záruky smluvní.
8.10. Kupující bere na vědomí, že prodávající uchovává jeho identifikační a kontaktní údaje a údaje o objednávkách též po dobu stanovenou právními předpisy, zejména zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty a zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a to po dobu nejvýše 10 let od vydání posledního dokladu k objednávce kupujícího.
9. Řešení sporů
9.1. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
9.2. Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
9.3. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
9.4. Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/. Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.
9.5. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.